tisdag 25 september 2012

Yoga

Då ligger jag här igen, pigg som en mört. Som vanligt på tisdagskvällar. Tisdagskvällar ägnas nämligen åt kundaliniyoga. Efter ett sådant pass är jag alltid som en speedad ekorre ;) Sen jag började med det så har jag blivit starkare, mer rörlig, piggare och friskare :) Min mage mår bättre också! Det har nog även varit ett bra komplement till löpträningen. Jag har blivit bättre på att mota bort negativa tankar. Kunnat pusha mig själv när det känts motigt och tungt. Jag hade nog aldrig haft självförtroende nog att ställa upp i vasastafetten, en av de längre sträckorna dessutom, om det inte vore för yogan :) Det är absolut något jag vill fortsätta med och som jag starkt rekommenderar till andra. Det finns en del olika, men just kundaliniyogan är väldigt lätt att utföra. Den kallas även vardagsyoga och passar alla :) Nä, nu måste jag försöka sova! Får se om jag lyckas ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar